Wanneer u 2x gevaccineerd bent en u toestemming heeft gegeven voor het delen van uw vaccinatiegegevens met het RIVM, kunt zelf uw Coronapaspoort regelen. Gegevens van mensen die via de huisartsenpraktijk het COVID-19 vaccin hebben gekregen en daar toestemming voor hebben gegeven, zijn gedeeld met het RIVM. Dit geldt voor vaccinaties vanuit de GGD en vanuit de huisartsenpraktijk.
Wanneer u in verband met het doormaken van COVID-19 maar 1 vaccinatie heeft gehad óf wanneer u uw vaccinatiegegevens niet heeft laten delen, kunt u contact opnemen met de praktijk voor de aanvraag van uw Coronapaspoort.
Bewijs van vaccinatie
Wilt u een bewijs van vaccinatie voor reizen of voor toegang tot een evenement of binnenlocatie? Dan kunt u terecht op de website CoronaCheck.nl of de app CoronaCheck op uw smartphone. U kunt daar zelf direct uw vaccinatiebewijs regelen.
Hulp nodig?
Heeft u hulp nodig bij het gebruik van de CoronaCheck website of app? Neemt u dan contact op met de Rijksoverheid. Belt u dan naar 0031-247247247. Daar zitten mensen klaar om u te helpen, ook als u zelf geen computer heeft.
Vaccinatiebewijs niet te vinden
Heeft u CoronaCheck.nl geprobeerd, maar is uw vaccinatiebewijs daar niet te vinden? Alleen als u door onze huisartsenpraktijk volledig bent gevaccineerd, kunnen wij u mogelijk helpen.
Stuurt u dan een bericht naar onze praktijk via Mijngezondheidsnet (zie rechts op deze website) of info@huisartsede.nl. Geef daarbij aan dat u een bewijs van volledige vaccinatie wilt krijgen, omdat dat dit niet is gelukt via CoronaCheck.nl.
Als het voor ons mogelijk is om u wel een vaccinatiebewijs te geven, dan sturen we u dat toe via beveiligde e-mail.
Het heeft geen zin om onze praktijk hierover te bellen.
Kijk op de website van de overheid voor meer informatie over wat u zelf kunt doen om aan een vaccinatiebewijs te komen.
Lees via deze link meer informatie over het regelen van uw eigen coronapaspoort